PARIS -θεα από το Beaubourg (Centre G. Pompidou)

PARIS -θεα από το Beaubourg (Centre G. Pompidou)
Ο κόσμος κάνει ουρά τις Κυριακές για να επισκεφτεί το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου 2009

Πρόστιμα σε κανάλια για «γκρίζα» διαφήμιση

Να βάλει τέλος στην «γκρίζα» διαφήμιση που γίνεται από τηλεοπτικούς σταθμούς σε
συγκεκριμένες εφημερίδες επιχειρεί το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης.
Χθες, κατέληξε τελικά ότι η προβολή προσφορών που κάνουν εφημερίδες από δελτία ειδήσεων
και εκπομπές είναι συγκεκαλυμμένη διαφήμιση και όχι μετάδοση είδησης. Κι έτσι «φιλοδώρησε» με χριστουγεννιάτικο «μποναμά» συνολικού ύψους 120.000 ευρώ, με ομόφωνες αποφάσεις, δύο τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας (Alter, ΝΕΤ), ενώ έπεται και συνέχεια, καθώς εκκρεμούν και άλλες παρόμοιες υποθέσεις. Η Ανεξάρτητη Αρχή επέβαλε
πρόστιμο 40.000 ευρώ στο Alter για συγκεκαλυμμένη («γκρίζα») διαφήμιση της εφημερίδας
«Veto» από την εκπομπή «Ζούγκλα» του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου. Ηταν, όπως είπε ο πρόεδρος του ΕΣΡ Ιωάννης Λασκαρίδης, και η πιο ξεκάθαρη υπόθεση, καθώς προβαλλόταν και ο τίτλος της εφημερίδας για αρκετή ώρα. Στο ίδιο κανάλι επιβλήθηκε και συνολικό πρόστιμο 60.000 ευρώ για τρεις περιπτώσεις (20.000 ευρώ για κάθε υπόθεση) συγκεκαλυμμένης διαφήμισης της εφημερίδας «Realnews» (προσφορές cd, των Πάριου, Μαχαιρίτσα και Χατζηγιάννη) από δελτία ειδήσεων του τηλεοπτικού σταθμού. Από το «μικροσκόπιο» του συμβουλίου δεν ξέφυγε και η ΝΕΤ, στην οποία επιβλήθηκε πρόστιμο (από τις ελάχιστες φορές που συμβαίνει κάτι τέτοιο) για συγκεκαλυμμένη διαφήμιση της εφημερίδας «Εθνος» (προσφορά cd του Καζαντζίδη).
Παραμένει υπό εξέταση ακόμα μία υπόθεση για τη δημόσια τηλεόραση, που αφορά την εκπομπή «Στην υγειά μας» του Σπύρου Παπαδόπουλου, για την οποία ελέγχεται αν υπήρχε
συγκεκαλυμμένη διαφήμιση επίσης της εφημερίδας «Realnews» (προσφορά cd Πάριου). Στο ΕΣΡ εκκρεμούν και παρόμοιες υποθέσεις που αφορούν το ΜΕΓΚΑ και τη μετάδοση προσφορών
συγκεκριμένων εφημερίδων για τις οποίες συνεχίζεται ο έλεγχος.
Τα κανάλια επέμειναν ότι πρόκειται για μετάδοση ειδήσεων, αλλά, όπως τόνισε ο πρόεδρος
του ΕΣΡ Ιωάννης Λασκαρίδης, η Ολομέλεια του συμβουλίου θεωρεί ότι υπάρχει ξεκάθαρη
πρόθεση προβολής συγκεκαλυμμένης διαφήμισης. Επισήμανε μάλιστα ότι, αν κάτι τέτοιο
γινόταν την ίδια μέρα που κυκλοφορούν οι συγκεκριμένες εφημερίδες, ίσως να μπορούσε να
θεωρηθεί μετάδοση είδησης καλλιτεχνικού γεγονότος. Αλλά όταν αυτό συμβαίνει δύο -τρεις
μέρες πριν από την έκδοσή τους, είναι εμφανέστατο ότι επιχειρείται συγκεκαλυμμένη
διαφήμιση.
Δημοσιεύτηκε στην Έντυπη Έκδοση Ελευθεροτυπία, Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2009
http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=23/12/2009&id=114803
Πρόστιμα σε κανάλια για «γκρίζα» διαφήμιση

1 σχόλιο:

ΔΗΜΗΤΡΗΣ είπε...

ΚΑΛΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΑΝΕ! ΚΑΙ Σ'ΑΝΩΤΕΡΑ !!!!