PARIS -θεα από το Beaubourg (Centre G. Pompidou)

PARIS -θεα από το Beaubourg (Centre G. Pompidou)
Ο κόσμος κάνει ουρά τις Κυριακές για να επισκεφτεί το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2009

REMIX CULTURE ΚΑΙ Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΟΥ "SAMPLING" ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ

ΔΕΙΤΕ ΚΙ ΑΥΤΟ!!!
ΤΟ SAMPLING ΕΊΝΑΙ ΜΙΑ ΤΕΧΝΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ, ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΕΙΔΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ, ΤΗΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΗΧΟΥ, ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΑΝΩ Σ'ΑΥΤΟΝ ΚΑΙ, ΑΡΑ, ΤΗ ΜΕΤΑΡΟΠΗ ΠΡΟΥΠΑΡΧΟΝΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ. ΠΑΡΕΧΕΙ ΣΤΟ ΧΡΗΣΤΗ (ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΗΘΩΣ ΜΟΥΣΙΚΟΣ) ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΙΩΝ. Ο ΜΟΥΣΙΚΟΣ - ΧΡΗΣΤΗΣ ΑΠΟΚΤΑ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΟΙΚΕΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΘΕ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΗΧΗΤΙΚΟΥ ΣΤΟΙΧΕΙΟΥ ΤΟΥ ΜΟΣΙΚΟΥ ΚΟΜΜΑΤΙΟΥ, ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟ ΣΥΝΤΑΙΡΙΑΞΕΙ ΜΕ ΑΛΛΑ, ΜΟΥΣΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ Η ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΕΝΑ ΝΕΟ ΠΑΡΑΓΩΓΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΕΡΓΟ, ΔΙΚΗΣ ΤΟΥ ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ !!!
ΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΑΥΤΟ ΕΡΓΟ  ΠΗΓΑΖΕΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΜΠΝΕΥΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ ΤΩΝ ΠΡΩΤΟΤΥΠΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΕΝΩΣΗ (Collins, Steve. "Amen to That: Sampling and Adapting the Past." M/C Journal 10.2 (2007). 29 Oct. 2009 .
ΤΟ SAMPLING ΑΠΟΤΕΛΕΙ, ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ: ΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΧΡΗΣΗΣ ΠΡΟΓΕΝΕΣΤΕΡΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΝΕΩΝ ΕΡΓΩΝ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΝΣΩΜΑΤΩΝΟΥΝ ΣΥΝΗΘΩΣ ΚΑΙ ΕΝΑ ΝΕΟ ΜΗΝΥΜΑ, Η ΕΠΕΚΤΕΙΝΟΥΝ ΤΟ ΠΡΟΫΠΑΡΧΟΝ ΜΗΝΥΜΑ ΣΕ ΜΙΑ ΝΕΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ, Η ΠΑΡΩΔΟΥΝ ΜΙΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΫΠΑΡΧΟΝ ΜΗΝΥΜΑ, ΚΛΠ.


Η ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ SAMPLING ΘΕΜΕΛΙΩΝΕΤΑΙ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ "FREE CULTURE" (ΒΛ. ΤΟ ΟΜΩΝΥΜΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ LAWRENCE LESSIG),ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΔΑΝΕΙΣΜΟ, ΣΤΗΝ ΟΙΚΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΠΡΟΓΕΝΕΣΤΕΡΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ ΑΓΑΘΩΝ (ΕΡΓΩΝ): ΣΤΟ ΜΕΤΡΟ ΠΟΥ, ΟΠΩΣ ΣΥΧΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ, ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ ΕΧΟΥΝ ΕΞΑΝΤΛΗΘΕΙ ΟΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΠΡΩΤΟΤΥΠΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ -ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ: ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΝΕΕΣ ΣΥΓΧΟΡΔΙΕΣ, ΝΕΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ, ΝΕΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΦΗΓΗΘΟΥΝ ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ- ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΒΡΗΚΑΝ -ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ- ΝΕΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΟΥΝ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ.
ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ, Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΟΥ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟ SAMPLING, ΩΣ ΑΣΚΗΣΗ ΜΕΤΑΡΟΠΗΣ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΤΗΣ "FREE CULTURE" ΣΥΝΟΛΙΚΑ, ΘΕΤΟΥΝ ΣΕ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗ, ΤΗΝ "ΙΔΙΟΤΗΤΑ" ΚΑΙ ΑΡΑ ΤΗΝ "ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ" ΤΟΥ "ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥ" ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΤΗ ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥ ΠΑΝΩ ΣΤΑ ΣΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ, ΔΙΝΟΝΤΑΣ ΜΙΑ "ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΑ" ΧΡΟΙΑ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΝΝΟΙΕΣ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ Μ. FOUCAULT, ΙΔΙΩΣ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ, "QU'EST-CE UN AUTEUR?", in DITS ET ECRITS, I, 1954-1968, ED. GALLIMARD, PARIS 1994, p. 789, sv. ΚΑΙ R. BARTHES, ΣΤΟ ΕΡΓΟ, "LA MORT DE L'AUTEUR", in OEUVRES COMPLETES, t. 2, ED. DU SEUIL, 1994, p.491.
Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ "FREE CULTURE" ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΤΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥ ΤΗΣ ΡΟΜΑΝΤΙΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΠΟΥ ΕΡΓΑΖΟΤΑΝ ΑΠΟΜΟΝΩΜΕΝΟΣ... ΣΤΗ ΣΚΙΑ, ΠΟΥ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΗΤΑΝ ΓΙ'ΑΥΤΟΝ ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΟ ΜΕΣΟ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ, ΤΟ ΔΕ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟ ΕΙΤΕ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΤΑΝ ΜΕ ΤΗ ΜΟΡΦΗ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΕΙΤΕ ΣΥΝΙΣΤΑΤΟ ΣΕ ΝΟΤΕΣ Η ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑ, ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΤΑΝ ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟ ΣΕ ΕΝΑ "ΠΑΘΗΤΙΚΟ ΜΕΣΟ" ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΔΥΝΑΤΟ -ΚΑΤ'ΑΡΧΗΝ ΤΕΧΝΙΚΑ- ΝΑ ΑΛΛΟΙΩθΕΙ Η ΝΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΡΗΣΤΗ (ΔΗΛ. ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΕΠΡΟΚΕΙΤΟ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΙ, ΝΑ ΤΟ ΕΚΤΕΛΕΣΕΙ ΜΟΥΣΙΚΑ, Η ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ, ΑΠΛΑ, ΝΑ ΤΟ ΔΕΙ).
ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥ, ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΑΕΝΑΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΞΕΛΙΞΗΣ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ, ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ, ΕΠΑΝΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΟΥ. ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΔΙΑΡΚΩΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΛΕΣ ΑΛΛΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΜΠΝΕΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟ. ΕΤΣΙ, Ο ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ "ΑΛΥΣΙΔΑΣ" ΤΗΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΩΣ Ο ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΕΝΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΚΑΙ Ο ΙΔΡΥΤΗΣ ΕΝΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΕΝΟΣ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ, ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΣΣΟΥΝ ΑΔΙΑΚΟΠΑ, ΜΕΤΑΓΕΝΕΣΤΕΡΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ.
Η ΝΕΑ ΑΥΤΗ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥ ΣΥΝΔΕΕΤΑΙ ΑΝΑΠΟΣΠΑΣΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΟΥ "ΥΠΕΡΚΕΙΜΕΝΟΥ" (HYPERTEXT), ΘΕΤΕΙ ΔΕ ΕΝΑ ΣΥΝΟΛΟ ΑΠΟ ΝΕΑ ΣΟΒΑΡΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ ΤΗΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ, ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΕΠΑΝΑΚΑΘΟΡΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΟΥ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΤΩΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ (ΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΠΑΝΩ ΣΕ ΕΝΑ ΤΕΤΟΙΟ ΕΡΓΟ- ΑΔΕΙΕΣ ΧΡΗΣΗΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΥ ΕΡΓΟΥ ΚΛΠ.,) ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΗΓΟΥΝ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΥΠΟ ΑΜΦΙΣΒΉΤΗΣΗ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΜΕΛΙΩΝΕΤΑΙ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ "ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ" ΤΟΥ ΑΥΛΟΥ - ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΑΓΑΘΟΥ, ΔΗΛ. ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ.
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΥΤΑ ΘΑ ΤΑ ΣΥΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΕΝ ΕΚΤΑΣΕΙ, ΑΥΡΙΟ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: